Wednesday, January 18, 2023

Dutch 19th of January 2023

 

Wave of prayer, 19 januari 2023

 

**Kumi Now focust op dinsdag 24 januari op de stad Jeruzalem. Het Verdelingsplan van de Verenigde Naties besloot in 1947 dat de stad Jeruzalem als een internationale stad zou zijn geboekstaafd.

Echter de Israëlische regering heeft stappen ondernomen om volledige Israëlische soevereiniteit toe te kennen aan de stad. Zeker sinds 1967 toen Oost-Jeruzalem geannexeerd werd.

 

Gebed

Eeuwige, toen uw zoon Jezus uit Nazareth weende over Jeruzalem, wisten de inwoners van de stad niet waarover en waarom dat gebeurde. Wij bidden om kracht en om uw leiding voor allen die zoeken naar vrede en gerechtigheid voor deze stad die lijdt onder dit alles.

Eeuwige, in uw genade….hoor ons gebed

 

 

**Op donderdag 12 januari werden drie Palestijnen door Israëlische soldaten dood geschoten.

Habib Kamil 25 jaar oud en Abdulhadi Nazal 18 jaar oud werden gewoon doodgeschoten door Israëlische troepen gedurende een inval van de stad Qabatiya bij Jenin. Eerder op de dag werd Samir, 41 jaar oud, vader van acht kinderen geraakt door een Israëlische ‘sniper’. Hij was op dat moment samen met zijn familie op het dak van zijn huis in het vluchtelingenkamp Qalandiya.

 

Gebed

Eeuwige, wij bidden voor de families van Habib, Abdulhadi en Samir nu zij rouwen om het verlies van hun familieleden.

Wij vragen U dat er toch een einde komt aan de meedogenloze Israëlische militaire invallen gericht op de Palestijnse gemeenschappen, die geweld uitlokken en leiden tot veel arrestaties, verwondingen en buitengerechtelijke moorden.

Eeuwige, in uw genade     hoor ons gebed

 

**Een gezondheidskliniek in Kiryat Malakhi in het zuiden van Israël weigerde op woensdag 11 januari eerste hulp te verlenen aan Hanoudi Tarboosh, een 23 jarige Palestijn . Hij had zich in zijn hand gesneden aan een deur waarvan het glas kapot was terwijl hij aan het werk was in in een lokale winkel. .

Zelfs toen het hevig bloedde en hij veel bloed verloor mocht hij van de manager van de kliniek niet naar binnen en moest daarom naar een ziekenhuis in Ashkelon  om geholpen te worden.

Nog onlangs heeft de Israëlische Medische associatie verklaard dat ‘Israëlische doktoren nooit zullen discrimineren als het om de zorg gaat die zij toedienen’.

Deze mededeling werd in de media uitgevaardigd, nadat een uiterst rechts georiënteerde ‘National Missions Minister’eerder had beweerd dat Israëlische doktoren behandelingen mochten weigeren die tegen hun geloofsovertuiging ingingen.

 

Gebed  

Eeuwige, wij bidden dat de ministers van de Israëlische regering hun uitspraken met zorg zullen naleven om nog meer golven van racisme en discriminatie te vermijden in de bezette Palestijnse gebieden.

Eeuwige, in uw genade…..hoor ons gebed  

 

**Israëlische autoriteiten zijn bezig gezamenlijke uitzettingen van 8 van de 28 kleine gemeenschappen in het Yasafer Yatta gebied in de Zuidelijke heuvels van Hebron, voor te bereiden.

 

Gebed

Eeuwige, wij bidden dat de internationale regeringen en organisaties de Israëlische regering zullen uitdagen om af te zien van hun plannen de burgers van Masafer Yatta die er wonen, desnoods met geweld, er uit te zetten.

Eeuwige, deze inwoners hebben de afgelopen jaren al zoveel gewelddadige aanvallen en huisontruimingen meegemaakt en verlangen ernaar om vredig op hun land te leven.

Eeuwige, in uw genade…..hoor ons gebed

 

**Op donderdag 12 januari, -laat-, schreven extremisten racistische teksten in het Hebreeuws op de stenen muren van de Armeense kerk in bezet Oost-Jeruzalem. De ‘High Presidencia Committee’ van de Palestijnse autoriteit voor kerkzaken, rapporteerde dat de graffiti de dood aan de Arabieren, de Armeniërs en de Christenen verklaarden.

Zij waarschuwden ook dat de fascistische uitspraken uit de hoek van zeer rechtse Israëlische georiënteerde ministers zoals ‘haat getinte uitspraken en lelijke provocaties’  op dit moment nieuw zijn.

 

Gebed

Eeuwige, U waarschuwt ons dat ‘de tong is als een vuur, een wereld van ongerechtigheid’.

Wij bidden voor wijsheid hoe onze tongen te beteugelen. Wij vragen U dat diegenen die hoge posities bekleden voorzichtig zijn als het gaat om geweld dat snel ontvlamt, in het openbaar, te vermijden.

Eeuwige, in uw genade…..hoor ons gebed

 

Gebed

Samen met de Wereldraad van Kerken bidden wij voor de landen Bahrein, Koeweit, Oman, Qatar, Saudi Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten en Jemen.

Eeuwige, in uw genade…..hoor ons gebed

 

    

No comments:

Post a Comment